Csináld magad: végtelen csomós fityegő

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de nekem nincs a mobilomon semmi fityegő vagy dísz. Én nem látom hasznát, az igaz, hogy némelyik egész szép. De meglehet, hogy más embereknek pedig ettől kerek a világ.

A pendrive valamilyen "hosszabbító" nélkül viszont igen csak felhúzhatja az ember idegeit és eldurranhat az agya, ha éppen gyorsan kellene előhúzni azt a kütyüt a táskából vagy zsebből és hirtelen nincs sehol.






Ezért gondoltam azt, hogy kell rá valami lógó, fityegő, ékszer, ami segítségével hamarabb megtaláljuk a táskánk mélyén a kicsi eszközt. Lényegében ugyanaz a funkciója, mint a kulcstartónak.

Két hete mutattam meg a makramé hal pendrive ékszert, amit azon nyomban tovább is adtam, méghozzá az öcsémnek. Most is hasonló ékszert készítettem !csakis saját magamnak! :-)), de persze ez is lehet kulcstartó vagy ha kisebbet csinálunk akár mobildísz, nyaklánc medál is.

A mintája egy nagyon egyszerű csomó: a végtelen csomó.


Hozzávalók:




 A bőrszíjat és a pamut szálakat méretre vágtam és kettéhajtottam. A pamut szálakat összefogtam és elkészítettem a végtelen csomót. Itt meg is mutatom részletesen fotókkal, hogy hogyan kell. Nem olyan nehéz. :-)


Ezután kettéhajtottam a bőrszíjat és odafogtam a végtelen csomó alá, úgy hogy majdnem középtájra essen, mert aszimmetrikus mintát szeretnék. 


Elkezdtem lapos csomókat kötni a zöld szállal a kulcstartó egyik végére összefogva ezzel a narancs és fehér szálakat és a bőrszíjat. 8 csomót kötöttem.


Majd megfordítottam és a végtelen csomó másik oldalára is kötöttem lapos csomókat, 6 db-ot.





És már kész is a mű. Most pedig jöhet az eldolgozás. Úgy döntöttem, hogy a bőrszíj hurkos végét (ahol kettéhajtottam) eldolgozom, de a másik végén szabadon lógva hagyom a szálakat.





Belebújtattam a hosszú fonalszálakat a bőrszíj-hurokba, hogy a kulcstartó hátuljához essenek.


 Összecsomóztam a rövid zöld szálakat a kulcstartó hátulján.


Majd visszafűztem a szálakat a lapos csomókba és levágtam a fölösleget. A visszafűzéshez nagyobb horgolótűt használtam, de nagyfokú tűvel is lehet próbálkozni.


Fűztem fém gyöngyöket és kötöttem csomókat a kulcstartó szabadon hagyott szálaira. 
KÉSZ!
Karika nélkül 8 cm-es lett.





Ugye, hogy nem is olyan bonyolult? Ki csinálja meg?

Címkék: , , , ,