Csináld magad: újabb makramé csomó

Még egy makramé csomót mutatok nektek. Ez sem nehezebb a lapos csomónál, ha odafigyelünk, akkor nem lehet eltéveszteni. A lényeg, hogy mindig egy perec formának kell kijönnie, mielőtt szorosabbra húznánk a csomót. Ezért neveztem el perec csomónak.

Lehet, hogy magyarul másképp hívják, de én nem találtam róla magyar leírást. Angolul pedig a paracord csomózási módok egyike,
méghozzá a "bush bar" csomó, ami annyit tesz, hogy bokor rúd vagy inkább vadonban használt paracord rúd. Ausztráliában szokták használni a bush kifejezést arra a helyre, amit még az ember nem hódított meg.

Ezzel a technikával készítettem el a halformájú pendrive ékszert. De használható kulcstartóként is. 

A narancssárga szálat neveztem ki kezdő szálnak és mindvégig ezzel a szállal kell kezdeni a soron következő csomókat is. Készítettem fotósorozatot róla, mert szerintem így sokkal könnyebb megérteni. A fotósorozatban vannak olyan képek, amik az előzőnek a felnagyított változatai, hogy még jobban lehessen látni, melyik szál melyik alatt vagy felett megy.
Ennek a csomózásnak a lényege, hogy a két szélesebb szálra (nekem egy kettéhajtott 2 mm-es bőrszál), amikre a csomók kerülnek, külön két csomót kötünk. Vagyis egyszerre készülnek a csomók, de a két szálon egy-egy csomó lesz egymás mellett. Ezért a két csomózandó szálat kicsit vegyük szét egymástól, hogy legyen helyünk a csomózásban használt szálakkal (nekem 1 mm-es narancssárga és zöld viaszolt pamutszál) dolgozni.






Narancssárga jobbra keresztbe a zöld alatt.




A zöld az első bőrszál alatt.


 
A narancsszál fölött.


A második bőrszál alatt.


Ismét a narancs szál fölött. Itt a perec.







Kész az első csomó.


Ismét a narancssárgával kezdünk, balra keresztbe a zöld alatt.


Jön a zöld az első bőrszál alatt.


A narancs fölött.


A második bőrszál alatt.


A narancs szál fölött.


A második perec.




Kész a második csomó.


Remélem, átlátható a leírás és a fotók.

Ha valami mégsem világos, írd meg!

Ha már készítettél ez alapján a leírás alapján valamit, küldd el e-mailben és kiteszem ide a blogba! :-)

Címkék: , , , ,