Csinald magad: makramé hal akár Valentin-napra is

Nemsokára itt van a Valentin-nap. De persze bármilyen más alkalomra is jó ajándék lehet ez a makramé hal, ha szeretnéd meglepni a kedvesedet, barátodat, párodat. Esetleg ügyes kezű pasik barátnőjüket. :-)
Szóval mondhatjuk, hogy ez amolyan "unisex hal", vagy pedig ha megváltoztatjuk a színét, akkor nőiesebb is lehet. :-)) És hogy mire használhatjuk? Legalább kétféle funkciója lehet, kulcstartó vagy pendrive ékszer, nemcsak geekeknek! Sőt ha kisebbet készítünk, akkor mobildísz vagy medál.


Ilyen lesz a végeredmény, egy kb. 11-12 cm hosszú, 1,5 cm széles hal a kulcskarikával együtt mérve:
 



Nekem egyből a sziámi harcos hal jutott eszembe róla. Az egyetemen az egyik szobatársamnak volt ilyen hala, élénk piros színben pompázott és igen vad volt, ha kopogtattuk az akvárium oldalát. Karcsinak hívták, de többször "Károlyoztuk" poénból. Sajnos nem bírta sokáig a kolis klímát és vizet...

Tehát akkor a hozzávalók:


 

Kezdés:

Fűzzük át a karikán a 3 rövid szálat és hajtsuk ketté. A hosszú szállal fogunk csomózni. Keressük meg a közepét és tegyük a 6 rövid szál alá. Jelöljük meg az egyik hosszú szál végét (én megcsomóztam), hogy tudjuk, mindig azzal kell kezdeni a csomózást. Tegyünk 4 db lapos csomót mind a 6 szálra.




 A mérőszalag most súlyozó funkcióban, így a felkunkorodó szálak nem zavarnak a csomózásban.


Ha kész a 4 lapos csomó, akkor vegyük ketté a 6 pamut szálat, 3-3 szál jobbra és balra kerüljön.

Most bonyolítjuk egy kicsit: mindkét 3-mas csoportra egyszerre kötjük a csomót, de középen keresztezzük a szálakat. Elneveztem perec csomónak, mert perecet formálunk a szálakból, de amúgy "Bush bar"-nak hívják a paracordosok. :-) Le is fotóztam külön a csomózást, hátha úgy jobban látszik!















 Az első perec csomó.







 A második perec csomó.
 Összesen 8 ilyen csomót kötöttem.


 Kezd pofásodni a hal.


 Közelről.


 Jöhet a befejezés, 4 lapos csomó ismét. Fogjuk össze a 3-3 szálat középre.




A csomózás kész.


Felfűztem a gyöngyöket és jól megcsomóztam a szálak végét, hogy ne csússzanak le a gyöngyök.


Tádáám! :-)


Nos? Mit szóltok? Megcsináljátok?
Ha valami nem világos, írjatok kommentet vagy e-mailt!

Címkék: , , , ,