Csináld magad: makramé medál

Na, most kezdjük ott, hogy ezt a medált tényleg magamnak készítettem (nem akarom később sem elajándékozni) és igyekeztem egy bizonyos öltözékhez (outfithez) passzítani. :-) Május közepén ugyanis voltunk esküvőn és már jó előre kiválasztottam, hogy melyik nadrágomba férek bele és milyen blúzt veszek fel hozzá. Az extra kiegészítőkön is gondolkoztam, mint óra, fülbevaló, de a hangsúlyt a nyakláncnak adtam, mert inkább a fejemet nézzék, mint a hasamat. :-)) Azt hiszem, aki már szült, az tudja miről beszélek.





A nadrágom egy világos kissé homok színű anyagában csíkos vékonyabb elegáns szabású nadrág lett és hozzá teljesen egyszínű és ingszerű, de karcsúsított szabású, kb. csípőig érő fehér blúz. Ez a két ruhadarab takarta el eléggé a hasamat. A blúzra még vettem egy sötétkék, bársony anyagú (éppen ezért fényes) hosszú ujjú felsőt. Azon a héten inkább tavasziasan hűvös, szeles volt az idő, szóval egy vastagabb kabát is elfért este. Magát a lagzit egy dombos, erdős helyen tartották, szóval még a hűvös mellé az előző napi esők miatt nyirkosság is párosult.

Hozzávalók:


A fonatolt kenderzsinórt háromba hajtottam. A sárga volga fonalakat pedig 6 egyenlő részre hajtogattam. Majd az összefogott végeket körbetekertem, megcsomóztam megmaradt hímzőfonallal, hogy ne csússzon el és tudjam beletenni a szalagvégbe. (Éppen zöld fonal jött szembe velem a polcon, annak látjátok a szalagvégből kilógó végeit.)
Ez az alap, amire a csomók kerülnek. Elég széles lett, hogy mutasson is a csomózás rajta. Ezután az alap összekötött végeit beleillesztettem a szalagvégbe és fogóval ráerősítettem.

Makramé csomózás, lapos csomókkal:




Először is a viaszos szálam egyik végét megcsomóztam, hogy megjelöljem, mert ezzel kell majd mindig kezdeni a csomózást. Az alap mögé tettem a narancssárga szálat, kb. a közepére és elkezdtem csomózni. A képen látszik, hogy a csomóval megjelölt szállal kezdtem, áttettem a másik oldalra úgy, hogy a megjelölt szál alulra kerüljön.




Ezután a nem jelölt szálat alulról vezettem a másik oldalra úgy, hogy a másik oldalon lévő jelölt szál fölé kerüljön, vagyis a hurok fölé.




Meghúztam a szálak két végét. 



És itt az első csomó. Ezen a képen már látszik is a következő csomó hurkolása. A megjelölt szállal kezdtem megint. Áttettem balról jobbra a nem jelölt szál alá, majd a nem jelölt szálat alulról jobbról balra és a megjelölt szál fölé.






Meghúztam és az első csomóhoz igazítottam.









13 db csomót készítettem, kb. a feléig.



Rátekertem 2x a sárga fonalat a fonatolt kenderzsinórral, mivel most megfordul a minta és a "kanyarban" nem fogok (nem tudok) csomózni. :-)



Meghajlítottam a zsinórt és a rajta lévő fonalat kicsit lejjebb engedtem a narancssárga viaszolt szálakat és újra elkezdtem a lapos csomók kötését.






Mindent a helyére igazítottam az első csomó után.



Ismét 13 db csomó lett.



Ez pedig a hátulja. Csak megcsomóztam a viaszolt szál végét és egyforma méretűre vágtam a fonalakat, amik a szalagvégbe mennek bele. Megint rátekertem zöld fonalat az egészre, hogy könnyebb legyen az összes szálat belefogni a szalagvégbe.



Ilyen lett a kész medál.


A nyaklánc rész pedig nagyon egyszerűen készült. Fogóval kettévettem a láncot, rászereltem a delfin kapcsot és a karikát az egyik lánc és két karikát a másik lánc két végére. A két lánc szerelőkarikás részeit pedig hozzáerősítettem a medálhoz, a két szalagvéghez.


Ha valami nem világos a leírásban, írjátok meg!

Kíváncsi vagyok nektek tetszik-e!
Én szeretem hordani. :-)



Címkék: , , , ,