Csináld magad: kumihimo 16 szálas virágos karkötő

Szeretnék egy virágos karkötőt, ami vidám, színes és tavaszi-nyári hangulatot áraszt. Gondoltam, kipróbálom kumihimoból. 16 szálas hengeres zsinór lett belőle, kb. kétszer olyan nagy az átmérője mint a 8 szálas narancssárga egyszínű zsinóromnak.

Az elkészítés lépésről lépésre fotóit a 8 szálas kumihimonál találjátok. Itt már csak a kezdést írom le számokkal, de teljesen ugyanazt kell csinálni, mint a 8 szálasnál, csak most 16 szállal dolgozunk. :-)

Az eredmény: egy 5-6 cm átmérőjű mintás fonat. :-)






Hozzávalók:






Kezdés:

A minta nem saját fejlesztésem, hanem egy fórumon találtam: wetcanvas

Tehát csomózzuk össze mind a 16 szálat és tegyük rá a tárcsára úgy, ahogy a képen van:






Ezek után pedig kezdődhet a fonás:



Az 1-2-es közötti résből vegyük ki a zöld fonalat és tegyük át a 15-16-os közé. A 17-18-as közötti zöld fonalat pedig a 31-32-es közé. Fordítsunk balra vagy jobbra a tárcsát (én balra szoktam), a lényeg hogy mindig ugyanabba az irányba. Amúgy a számokat nem is nagyon kell figyelni, inkább a mozdulat rögzül.

Ismét a velünk szemben lévő felső két szál közül a jobb oldali kerül le az átellenben lévőkhöz a jobb oldalra és a lenti 3 közül a balszélső kerül fel a fent maradt 1 szál bal oldalára. És így tovább. Ha ez már kínai, akkor nézd meg a 8 szálas kumihimo leírásomat.

A súlyok: 



Kísérletezgettem. Nekem 2 db van rajta, de elég egy is.




Karkötővé alakítás:




Már elég hosszú a fonat.


A fonalakat beletettem a végzáróba. Majd kézzel ráhajtottam a lapos részt. Fogóval pedig összenyomtam az oldalsó részeket úgy, hogy a felső lapos rész is bele kerüljön. A következő képen látszik.



A két oldalsó fém résznek a teteje eredetileg is kicsit befelé hajlik, ezeket próbáltam ráhajlítani a felső lapos részre. Fogóval úgy ahogy sikerült is. 
Olyan lett mint egy bohócfej azokkal a kiálló "fonalbojtokkal". :-)



Levágtam a fölösleges fonalvégeket. (Megnyírtam a bohócot.)


 Rászereltem a karikát és a delfin kapcsot.


A kész karkötő. :-)




Persze el lehet készíteni más színekből is.

Kipróbáljátok?

Címkék: , , , , , , , , , ,