Csináld magad: farmer színátmenetes fülbevaló és tapasztalatok

Megpróbálkoztam egy színátmenetes farmer fülbevaló elkészítésével, de elsőre nem sikerült valami jól. Aztán újragondoltam. 

 

 


 

Hozzávalók:



 Alapanyagok. A csíkos farmert először nem használtam fel, aztán végül mégis lett belőle valami... :-)



Kiszabtam a farmer csíkokat. Kettéhajtottam és a széleiket behajtva összevarrtam varrógéppel. Persze megtűztem gombostűvel, hogy ne csússzanak szét varrás közben. A két világoszöld feltekert csíkot még régebben készítettem. Azok ketté vannak hajtva és a szálalódós oldaluk meg van cikk-cakkolva.
A csíkok végeit hímzőfonallal végigöltögettem.



Ezek után összeállítottam a tulipánra hasonlító fülbevalót. Először kézzel hozzáöltöttem láthatatlan öltésekkel a feltekert világoszöld tekercset a legvilágosabb farmercsíkhoz. Majd a másik két farmercsíkot is hozzáigazítottam és felül kb. 0,5 cm-re a tetejétől összeöltöttem az egészet.






Végül a fülbevaló akasztó és a két szerelőkarika következett és kész is lett. :-)


Így néz ki a tulipánra hasonlító farmer fülbevaló.

Hogy milyen tulipánra? Hát olyasmire, mint a 2. kép:


Forrás: Huszka József: A magyar turáni ornamentika története


Na, és ezután jött a feketeleves! Felpróbáltam... és rájöttem, hogy ez így sok, nehéz. Nem hordanám, pedig egész jól néz ki és megbarátkoztam a nagyságával is. De sajnos túl vastag és NEHÉZ! :-(

Így hát muszáj volt szétszedni és újragondolni. Egy kicsit elkenődtem ettől az eredménytelenségtől, de azért pár nap múlva újra elővettem a fülbevalókat és ötletelésbe kezdtem.

Ezek születtek:

 










A középső vagyis legvilágosabb farmer csíkot meghagytam a zöld tekercses közepével együtt, mert úgy már nem nehéz, nem húzza le a fülemet. A másik két csíkra pedig egyszerűen csak kötöttem egy-egy csomót. Sőt korábban kiszabtam a csíkos farmerből is két csíkot, amit szintén megvarrtam a többi csíkkal együtt. (Már lassan az agyam is csíkos). :-)

Szalagvéget tettem a csíkok végeire, amire felszereltem a karikát és a fülbevaló akasztót. Késznek ítéltem. De persze nem hagyott nyugodni a színátmenetes kudarcom. Valahogy mégis bele kéne csempészni a színátmenetet. Így hát elkezdtem kísérletezgetni a színekkel.
A következő bejegyzésemben meg is mutatom, hogyan és hogy mire jutottam végül. :-)

Címkék: , , , ,