Csináld magad: óraszíj karkötő

Széles farmer óraszíj karkötő levehető órával.


Igen, kb. olyan mint az NDK turmixgép, kivehető ajtós. :-)

 

De amúgy tényleg ilyennek terveztem és egész jól sikerült. Nekem nagyon tetszik, szóval büszkén hordom is! :-)

Kitaláltam magamnak egy 2 in 1 óraszíjat. Amúgy sem voltam elégedett a régebbi farmer változattal, amit ugyan hipp-hopp gyorsan csináltam anno, amikor elszakadt a bőrszíj.
Egyszerűen csak egy farmer csíkkal helyettesítettem a bőrszíjat, ami némi varrást igényelt az oldalán, hogy ne foszoljon szét. De amúgy semmi extra. Íme:






Hordás közben megtapasztaltam, hogy szimplán csak a farmer csík igen lágy tud lenni és nem jó megoldás, ha a bőrszíjat akarom vele helyettesíteni. A másik problémám vele az volt, hogy nem varrtam hozzá bedugó pántot, amibe a fölösleges szíjvéget dugom, így könnyen szétnyílt a szíj.

Így aztán fogtam magam és varrtam egy masszívabb darabot, ami amúgy széles farmerkarkötőnek is beillik vagy ha úgy tetszik "kézelő karkötőnek" is. :-)





Itt vannak az alapanyagok:

 

 




Mindegyik maradék anyag, mert amúgy is kis méretű dologról van szó.
Nem nehéz elkészíteni, aki tud varrni, annak pedig pofonegyszerű.


 
Kiszabtam.



Összevarrtam és kifordítottam, majd a nyitott végeit is összevarrtam.
Ezek után rávarrtam a gombokat, gomblyukat és a fodrot a farmeralapra. A gomblyukakat az óratartóra is. Feltettem az órát a helyére és KÉSZ!

A fodros dísznél a fényképezőgép tartópántjáról készült diy leírások, képek inspiráltak. Pl.: ilyenek:


Forrás: A step in the journey

A fodroknak való anyagokat is kiszabtam. Összevarrtam és kifordítottam, majd a nyitott részt is összevarrtam. Ugyanúgy, ahogy a farmeralapot és az óratartót. Ezután sűrű öltéssel összeráncoltam a két anyagot együtt és felvarrtam a karkötőre.



 A karkötőm teljes életnagyságban, kiterítve.



Fodor, mint dísz.


Hátulja.

 


Itt a levehető, kigombolható óra.









És hogy mi abban a jó, hogy levehető órám van? :-))


Hát csak annyi, hogy hamarosan meglepem magam egy másik hasonló óraszíjjal, ami keskenyebb lesz és más színű. Mikor melyikhez lesz kedvem, melyik passzol az öltözetemhez, azt fogom felvenni. És persze mosható.
Még majd a gombokat fogom kicserélni, hogy jobban passzoljon a farmerhez.


Nektek hogy tetszik? Viselnétek hasonlót?

Szerintetek is praktikus? Vagy csak én szerelmesedtem bele? :-))

Címkék: , , , , ,