Csináld magad: tekert karkötő készítés

Eddig nem nagyon láttam az interneten magyarul leírást a tekert karkötőre, vagy más néven indián copf / tincs karkötő vagy ékszer változatára. Persze könyvben van és anglisul is elég sokféle leírás, útmutatás. :-)

Így hát mutatok egyet, leginkább az alapokat. És ezt persze úgy variáljátok, ahogy jól esik.
Mivel közeledik a karácsony, így a karácsonyi hangulatot próbálom visszaadni, a színekkel és a fenyőfa motívummal, ami valljuk be hengeres karkötőn nem igazán kivehető, de egy lapos szélesebb alapon tuti jobban mutatna. :-)


Hozzávalók:


Hozzávalók

Vágjunk le 6 szál zöld fonalat kb. olyan hosszút mint a kender zsinór, 2 szál barnát és 6 szál pirosat, de ezek kb. 1,5-2x olyan hosszúak legyenek mint a kender zsinór. Ezekből több fog fogyni.



Fogjuk össze mindet és kössünk csomót a végére. lehetőleg egy helyen legyenek az azonos színű szálak.



Fogjunk meg egy piros szálat és kezdjük el tekerni szépen egyenletesen és közepesen szorosan a többi fonalra és a zsinórra. Figyeljünk, hogy sehol se kandikáljon ki a többi szál.





Miután úgy gondoltam, hogy elég lesz a piros. Egy egyszerű hurokkal befejeztem, hogy ne lazuljon ki. A piros szálat, amivel dolgoztam, visszasimítottam a többihez.



Ezek után felemeltem 2 zöld szálat, méghozzá igyekeztem a 6 közül a 2 középsőt. Mivel a fenyőfa csúcsa következik. Egy másik piros szálat (nem amelyikkel már dolgoztam) vettem a kezembe és a 2 zöld kivételével elkezdtem ismét tekerni. Összesen 2 tekerés. Aztán rásimítottam a felemelt 2 zöldet és egyet megint tekertem a pirossal. (Tudom, hogy a fotón 2 szál van, de a második fenyő valahogy "összeszedettebb" lett 1 szállal.)

Felemeltem 4 szál zöldet, még mindig a középsőket, tehát 1-1 zöld maradt a két szélén a zöld fonal kötegnek. Ismét tekertem 2 pirosat, majd rátettem a felemelt zöldeket. Megint 1 tekerés piros.

Felemeltem 6 szál zöldet, vagyis mindet. Megint 2 tekerés piros és a ráhelyezés után, ismét 1 tekerés piros.

Végül jött a fenyőfa törzse barnával. A két barnát felemeltem, alatta 2 tekerés piros, majd visszatettem a barnákat és most már megint jöhet jó pár tekerés a piros szállal.



A folytatás sokkal egyszerűbb mint a fenyőfa. Sok piros után hurokkal zártam, majd zöld következett, aztán barna. Ezt én mindkét szállal tekertem, hogy haladjon. :-) Hurokkal való zárás után pedig pirosat és zöldet vettem a kezembe és mindkettővel tekertem, de figyelni kell, hogy ne forduljon meg a piros és zöld szálak sorrendje, mert akkor felborul a csíkos minta. Kb. a karkötő felénél jártam ekkor és mivel szimmetrikusra terveztem, ezért ismét barna, majd zöld jött. Szemre tekergettem, nem számoltam meg, hogy pontosan hány tekerés.
Elég keskeny karkötőről van szó, tehát annyira nem látszik, ha valahol 1-2 tekeréssel több.



A vége ugyanaz mint az eleje. Ismét csináltam egy fenyőfát. A legvégén váltogatva tekergettem a piros fonalakkal, mert igencsak fogyóban volt némelyik.


Kész! :-)

A tekert karkötő befejezését egy következő bejegyzésben mutatom meg és leírom azt is, hogy mi mindenre lehet fonalat tekerni...


 Na, hogy tetszik? Megcsinálnátok?


Címkék: , , , , ,